Operator

Pados Gyula – operatőr

– Mióta vagy operatőr és milyen fontosabb produkciókban dolgoztál korábban?
– Körülbelül tíz éve csinálom. A Kontroll előtt két angol játékfilmben dolgoztam, Hotel Splendide és The Heart Of Me a címük, az előbbiben Toni Colette és Katrin Cartlidge, az utóbbiban Helena Bonham Carter és Paul Bettany voltak a főszereplők. Magyarországon csak rövidfilmeket csináltam, mint például a Biztosítás, amit már Antal Nimród rendezett, illetve reklámfilmeket, például az elmúlt másfél évben az összes Vodafone-t.
– Mi ragadott meg a Kontroll filmtervében, amikor először tudomást szereztél róla? Mi jelentett számodra kihívást benne?
– Mi erről Nimróddal már nagyon korán elkezdtünk beszélgetni. A kettőség fogott meg benne, hogy van egy vicces és izgalmas történet, másrészről pedig egy komoly rész, ami a fiú magányáról szól, aki egy teljesen izolált világban él, onnan akar kitörni… Az egészben a legnagyobb kihívás az volt, hogy lehet-e 35 nap alatt úgy felvenni egy játékfilmet, hogy naponta csak négy és fél órát tudsz forgatni, mégis ugyanúgy meg kell csinálnod 20-25 snittet egy nap alatt. Ez volt a legnagyobb technikai probléma: hogy egy nap csak négy és fél órát lehetett forgatni. Ezt először nem hittük el. Mondták, hogy ennyi lesz, de azt gondoltuk, hogy azért biztos bemehetünk előbb, és tovább maradhatunk, ahogy más forgatásokon is, de itt abszolút nem lehetett. Valamivel hajnali négy után rád nyitják az ajtót, beözönlik tízezer ember és képtelen vagy forgatni.
– Mi az, ami bevált és mi az, ami nagyon másképp alakult, mint ahogy elképzelted?
– A film világa nagyjából olyan lett, mint amilyennek elterveztük. Ami ilyenkor változik, az igazából a színészek miatt változik. Az ember elképzeli, hogy milyen lesz egy film, de a színészek elképesztő sokat tesznek hozzá.
– Számodra mi volt a legnehezebb, legrémesebb pillanata a forgatásnak?
– A legijesztőbb pillanat Nagy Zsolti balesete volt, de mindent összevéve a legrémesebb az volt, hogy lent töltöttünk két hónapot folyamatosan. Iszonyú nyomasztó hely, iszonyú állapotba kerültem, ami az akkoriban készült fotókon is látszik. Nem is az éjszakai életmód, hanem a grafitpor, a huzat, a neonok… Ezek nagyon keményen megkínozzák az ember szervezetét
– És mi volt számodra a forgatás legviccesebb pillanata?
– Az ellenőrzések nagyon viccesek voltak: végig kézben volt a kamera, és rettenetesen koncentrálnom kellett, hogy ne rázkódjon, annyira röhögtem.

Linkek: www.kodak.com